Onze eerste thanksgiving!

25 november 2018 - Mbale, Oeganda

Deze week stond vooral in het teken van: koken! Omdat Kirsten (de vrouw van Juma, onze huisgenoot) een Amerikaanse is, wilde ze graag met ons en nog een aantal anderen Thanksgiving vieren. Wij waren dan haar kook-hulpjes zodat we iedereen van een lekkere maaltijd konden voorzien.

Op maandag en dinsdag zijn we zoals gewoonlijk naar het weeshuis geweest. Op woensdagochtend zijn de bij de school geweest en vanaf toen was het KOOKTIJD! Het menu dat wij bereid hebben is:

Groene salade 🥗, fruit salade 🍉🍍, zoete aardappel met merengue (Nienke’s favoriet 😂🤢), aardappel puree, de klassieke kalkoen 🍗, gravey (sausje), stuffing (brood prutje uit de oven), sperziebonen, geglaceerde wortelen 🥕, pumpkin pie 🥧 en apple crumble pie 🥧🍏. Een hele buik vol dus!

De avond was echt super gezellig en hebben wederom weer super veel gelachen. Wij zijn alleen toch iets te nuchter voor “ik ben dankbaar voor...”. We moesten elkaar echt niet aankijken want dan schoten we in de lach 👻.

We hebben na een volle buik heerlijk geslapen. Nouja, we kunnen beter zeggen: Merle heeft heerlijk geslapen 😂. Nienke heeft namelijk in de nacht van vrijdag op zaterdag een trauma opgelopen hahahaha. Om ongeveer 1:30u werd zij wakker met haar klamboe op haar hoofd! Na 10 minuten vloeken (Merle sliep nogsteeds) heeft ze zichzelf toch zover gekregen om hem weer zachtjes op te hangen. Helaas werd Merle wakker van haar kunsten en plaste zij bijna in haar broek van het lachen dat Nienke’s was gevallen. Helaas is Merle vergeten een foto te maken zodat jullie konden meegenieten 😂. De quote van de week is dit keer dus: “Waar moet je nou echt van huilen?” “Als je klamboe op je hoofd neerstort terwijl je slaapt” Nienke: 😢☹️

Het gaat verder echt super goed met ons en de tijd vliegt ✈️. We hebben deze week niet super veel bijzonders meegemaakt maar hopelijk hebben we jullie toch voorzien van een leuke blog! Ciaaaooo en tot de volgende blog!

Liefs,

Merle en Nienke

1. Toine:
    25 november 2018
    En weer leuk om dingen te lezen waar (ik in ieder geval) niks van wist. De groeten 🤗
  2. Karin:
    25 november 2018
    Altijd leuk om te lezen dames, jammer dat Merle geen foto heeft genomen. Groetjes van ons
  3. Gerda Albers:
    1 december 2018
    Wat een mooie foto's, vooral die stralende kinderen 😘
    Jullie doen goed werk 👍