Graduation days

5 december 2018 - Mbale, Oeganda

Daar zijn we weer met een update!

De afgelopen week stond voornamelijk in het teken van ‘graduation day’! De kids gaan hier eerst naar nursery school (3 jaar) en daarna naar primary school (7 jaar). De overgang van nursery naar primary wordt gevierd met een graduation party.

Vrijdag hadden we de eerste party bij de school in Mugiti, we hadden zeer nadrukkelijk nagevraagd hoelaat het begon en daarom stonden wij om 9:00 uur op de stoep. Natuurlijk moesten de laatste dingen nog geregeld worden maar daarna zou het beginnen. Op z’n Afrikaans: het begon om 14:00 uur. Na 5 uur wachten en een beetje met de kinderen gespeeld te hebben waren wij 1) kreeften zo verbrand 🦀 2) moe 3) hongerig en 4) dorstig 😂. Maar ze waren zo ontzettend dankbaar dat wij erbij konden zijn. Na een lange dag tot uiteindelijk 18:00 uur hebben we lekker een avondje gechillt! 😇

Op zaterdagochtend hebben we een waterval uitje gedaan samen met James en Andreas. Op een klein uurtje rijden ligt de Sisi waterval. Het was een hike van maar 10 minuten (wij enorm blij) en het was echt heel mooi! Weer iets meer van Uganda gezien 😊.

Deze week zijn we naar het weeshuis geweest op maandag en dinsdag en vandaag alweer! Vandaag was alleen een speciale dag; de graduation day van de school naast het weeshuis. Gelukkig hoefden we niet weer in de zon te wachten dus zijn we geen 🦀🦀 vandaag, maar wachten was wel het grootste gedeelte van de dag 😅 (we wennen eraan en worden misschien ooit nog wel geduldige mensen). Nu zijn we even aan het chillen thuis en dan gaan we Pascalle (de nicht van Nienke) ophalen!! Zoveel zin in want dan kunnen we haar alles laten zien PLUS!!!!! We gaan dit weekend met z’n drietjes op safari 😍. Jullie kunnen denken wij al voorspellen waar onze volgende blog over zal gaan 🤪.

Groetjes,

Familie Vonk 🐘🐊🦏🦒🦁🦎

1. Karin:
    5 december 2018
    Veel plezier dit weekend en voorzichtig doen 😇
  2. Nic:
    5 december 2018
    Hey Familie Vonk, heel veel plezier t weekend! See them all :-)
  3. Toine:
    5 december 2018
    En weer een leuk blog girlzzzzz. Veel plezier op safari en rij vooral voorzichtig. Spreek je ongetwijfelt nog. Groetzzzzzz
  4. Pascale:
    Veel plezier op safari!!
  5. Bep van Arkel:
    7 december 2018
    Fijn weekend, en geniet van de safari!
    Groetjes,