Hele warme kerst

26 december 2018 - Jinja, Oeganda

Hallo allemaal!

Allereerst: Merry Christmas! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne kerst.

Onze kerst was anders dan dat wij gewend zijn. Hier wordt alleen eerste kerstdag gevierd, maar de helft van de mensen viert überhaupt geen kerst. Wij gingen wel kerst vieren samen met twee andere internationals die werken in Mbale. We zijn op zondagochtend vertrokken richting Jinja, wat ongeveer 2 uur rijden is. Door al het kerstverkeer was het ook hier druk op de wegen, dus arriveerden we na 3,5 uur rijden in Jinja in het Nile River Camp. We gingen dus kamperen (Nienke: Kramperen) met kerst... Het was ook echt kramperen. Aangezien wij geen tent hebben meegenomen huurden we er eentje. Toen we die zagen kregen we de slappe lach! Het was namelijk een 1-persoons tent die wij met z'n tweeën gingen delen hahaha. Daarnaast zijn wij als Nederlanders veel te lang voor de Afrikaanse tenten dus was languit liggen onmogelijk. Tot overmaat van ramp hadden we geen luchtbed of matras. Maar verder was onze kerst echt heel gezellig en super leuk!!

Op kerstavond hebben we gezellig spelletjes gespeeld bij de bar en drankjes gedronken met de Zuid-Afrikaanse staff van de camping; super gezellig! Een van onze mede-krampeerders begon daardoor eerste kerstdag met een enorme kater. Hierdoor ontstond de quote: "Best Christmas ever!".

Op eerste kerstdag hadden we helaas geen kerststol, maar wel hadden we muesli met banaan hahaha (jullie zijn zéker jaloers). Daarna gingen we lekker zwemmen want het was mega warm. Omdat de camping aan de Nijl ligt, konden wij zo de Nijl in duiken (het was echt warm water). Ze hebben zelfs een touw aan een boom geknoopt waarmee je het water in kan slingeren; super cool (als je geen buikschuiver maakt)! Na de lunch hadden we besloten dat we iets leuks moesten gaan doen omdat het tenslotte kerst was. We besloten te gaan kajakken. "Go Kayaking they said, it will be fun they said". It was fun, totdat op het verste punt (waar we besloten om terug te gaan naar het kamp) onze kajak zonk. De Titanic is er niets bij hahaha. Nadat onze mede-krampeerders ons heel hard hebben uitgelachen omdat ze dachten dat het aan ons lag (!!!), besloten we een plan te maken om ooit terug te komen naar het kamp. De hondenriem van Sebbo werd gebruik om onze kajak aan die van hen te knopen, en wij moesten erachteraan zwemmen. Nienke's reddingsvest was mega zwaar door al het water, dus het was meer een verzuip vest; die hebben we maar in de kajak gegooid. Na ongeveer 45 min zwemmen in de Nijl hadden we EINDELIJK het kamp bereikt. Na 6 pogingen om die kajak uit het water te halen, lukte het nogsteeds niet en moesten we versterking halen. Wat bleek, de heeeeeele kajak zat heeeeeleeeemaaaal vol met water. Daarom was die zo zwaar en zonken wij met de kajak langzaam naar beneden. Het lag dus (gelukkig) niet aan ons.

Duusssssss.... best Christmas ever!!!!

Groetjes,

De drenkelingen met spierpijn

1. Bep van Arkel:
    26 december 2018
    Wat een avonturen weer! Daaruit blijkt steeds weer hoe jullie het naar de zin hebben. Hier hebben we een grijze saaie 2e Kerstdag. Lekker binnen dag en niks moeten! Ook wel lekker. Veel plezier bij de jaarwisseling en al vast een daverend begin van een mooi jaar!
  2. Anja:
    Goed bezig meiden😂😂 wel lekker kerst in bikini 🏖🏊🚣 nog een fijne 2e kerstdag 🌲🎅
  3. Gé, moeder Simon:
    26 december 2018
    Nou meiden... jullie hebben ze daar ff laten zien dat je uit de Lage Landen komt met super veel water/zwem ervaring :-) en de spierpijn... ach dat hoeven ze niet te weten. Prachtige Kerstervaringen! Nu op weg naar de jaarwisseling. Nog 'sterretjes' mee genomen? Ach.. jullie stralen zelf al!! Mooie tijd samen.
  4. Nic:
    26 december 2018
    Dat hebben jullie toch mooi opgelost 👌! Is de spierpijn al een beetje beter te doen?
  5. OPMA:
    26 december 2018
    Jullie zijn gewoon Bickels.
  6. Jasper:
    28 december 2018
    Leuke avonturen dames👌, die ervaringen neemt niemand jullie af👍 Succes en nog heel veel pleizer 🙌
  7. Irma:
    1 januari 2019
    Leuk om zo af en toe eens te lezen. Het is wel een ervaring van een "hele andere wereld ". Mooi om dit mee te maken