Het is bijna zo ver!

Hoi allemaal!

De spanning begint te komen want we vliegen op maandag 15 oktober (10.40u vanaf Schiphol) naar Oeganda! Na ruim 10 uur vliegen zullen we 's avonds arriveren in Entebbe/Kampala. De volgende dag zullen wij doorreizen naar Mbale, waar wij zullen verblijven gedurende onze stage periode. We slapen in een huis waar 15 vrijwilligers kunnen slapen, maar we weten nog niet hoeveel vrijwilligers er zullen zijn tijdens onze periode.

Zoals we hebben verteld in ons korte introductie stukje (als jullie dat kunnen lezen) gaan wij helpen bij verschillende organisaties, een school (lesgeven) een weeshuis (http://www.stkizitos.com/index.php) en we gaan voorlichting geven bij communities over bijvoorbeeld HIV/AIDS.

Ondertussen zijn wij nu super druk met onze laatste voorbereidingen omdat we toch nog best een aantal dingen moeten aanschaffen. Er zullen geheid een aantal dingen zijn die we gaan vergeten, maar om te voorkomen dat we veel dingen vergeten maken we een lange paklijst. Hebben jullie nog tips die wij echt niet moeten vergeten?

We proberen veel blogs te schrijven over wat we allemaal gaan meemaken, maar we weten nog niet de precieze condities van het internet enzo... dus dat moeten we nog even afwachten. Wel hebben we gehoord van iemand die in Oeganda is geweest dat je ook gewoon een simkaart kan kopen met 60GB (dat is dus 60.000MB!!!) voor €15! Echt goedkoop! Dus wij denken dat die blogs wel goed moeten komen!

Als jullie optimaal op de hoogte willen blijven kunnen jullie je aanmelden voor de mailinglijst, als wij dan iets nieuws posten krijgen jullie een mail!

Tot de volgende keer!

Liefs, Nienke en Merle

1. Pascale:
    2 oktober 2018
    Hé wat leuk dat ik jullie zo kan volgen. Eerst nog even knuffelen zaterdag, en dan gaat de pret beginnen.
  2. Toine:
    2 oktober 2018
    Ook wij merken dat de spanning begint toe te nemen maar hebben er alle vertrouwen in.
  3. Frits:
    12 oktober 2018
    Ik ben er klaar voor Merle en Nienke, veel plezier, wees voorzichtig en stuur veel verhalen !!
  4. Jeanne:
    14 oktober 2018